Educatia Gifted
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

Educatia Gifted

Prin gifted education se respecta natura divina a omului si nu omul-marfa, omul de consum. Noi promovam omul creator, omul capabil sa-si dezvolte potentialele., Florian Colceag, Presedinte IRSCA Gifted Education
 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  CăutareCăutare  ÎnregistrareÎnregistrare  ConectareConectare  

 

 Emotii de toamna! Prima zi de scoala! Sfaturi pentru prima zi de scoala:)

In jos 
AutorMesaj
Angel

Angel


Mesaje : 21
Data de înscriere : 05/08/2008

Emotii de toamna! Prima zi de scoala! Sfaturi pentru prima zi de scoala:) Empty
MesajSubiect: Emotii de toamna! Prima zi de scoala! Sfaturi pentru prima zi de scoala:)   Emotii de toamna! Prima zi de scoala! Sfaturi pentru prima zi de scoala:) I_icon_minitimeDum Sept 14, 2008 8:39 pm

Ce am putea face in prima zi de scoala? Ce ar trebui de fapt sa facem? O solutie banala ar putea consta in a incepe a citi: ‘Aceasta este prima zi de scoala, aceasta este lectia noastra de astazi, pornim la drum…’. O alta posibilitate ar fi: ‘Aceasta este programa, cumparati-va cartile si apoi discutam’. Niciuna din aceste doua optiuni nu sunt tocmai placute pentru elevi. Dar care ar fi celelate?

1. Faceti in asa fel incat elevii sa se implice cat mai repede in toate activitatile. Acest lucru poate fi facut in diferite feluri.:
-Puneti-i sa se prezinte;
-Incercati sa aveti o discutie in clasa pe diferite teme si subiecte captivante;
Dandu-le de inteles elevilor ca sunt participanti activi pare o abordare destul de interesanta si nonconformista.

2. Stabiliti importanta fiecarui subiect
Nu fiecare elev realizeaza cat de importanta este o tema. Profesorul trebuie sa fie acela care il ajuta sa descopere cat de interesant si cate lucruri noi poti afla intr-o lectie. Cu cat mai repede este facut acest lucru, cu atat mai usor vor putea discipolii sa investeasca timp si energie in procesul de invatare.

3. Stabiliti asteptarile
Asta inseamna ca profesorii trebuie sa isi faca pretentiile cunoscute. Ceea ce se poate traduce prin cat de mare importanta pun acestia pe temele de acasa si studiul individual, asteptarile in ceea ce priveste comportamentul elevilor in clasa si comunicarea intre acestia. Bineinteles ca dascalul trebuie sa se intereseze si care sunt asteptarile copiilor in ceea ce il priveste.

4. Stabiliti raporturi
Incercati sa faceti comunicarea cat mai productiva. Mediul si atmosfera dintr-o clasa sunt foarte importante. Schimbul de informatie este esential pentru ca lucrurile sa decurga cat mai bine.

5. Prezentati-va astfel incat sa familiarizati elevii cu propria persoana
Cateodata elevii se simt mai confortabil atunci cand isi privesc dascalul ca pe unul de al lor, mai mult decat ca pe o persoana autoritara care le pune calificative sau ca un expert intr-un anumit domeniu. Impartasirea de momente si intamplari amuzante pot sa descreteasca fruntile celor prezenti si orele sa fie lipsite de tensiune.

6. Stabiliti-va gradul de credibilitate
In general lucrul acesta se intampla in mod automat, dar uneori elevii vor sa afle mai multe detalii despre viata profesionala a profesorului pe care il au in fata. Acest lucru consta in experienta anterioara, calatorii, studii publicate etc. In cazul in care sunteti la inceput de drum, daca reusiti sa prezentati lectia cu multa incredere si entuziasm elevii isi vor risipi temerile inca de la inceput.

7. Stabiliti o atmosfera propice
Atmosfera din clasa depinde de personalitatea fiecarui profesor. Unii prefera un mediu mai relaxat, altii mai formal, serios, amuzant etc. Orice tip de climat ati adopta, incercati sa stabiliti acest lucru inca de la inceput.

8. Oferiti suport „tehnic”
Acest lucru inseamna ca in cazul in care aveti la dispozitie o programa, sa le-o prezentati astfel incat elevii sa stie la ce sa se astepte, in ce fel de proiecte vor fi implicati si ce fel de teme vor avea de facut, care sunt „regulile” de la care nu trebuie sa se abata, testele de control, prezenta la curs etc

9. Intrati in miezul problemei
De regula introducerea va va fi facilitata incepand cu o prezentare generala asupra subiectului:
o Ce subiect este? Care sunt partile din care este structurat? Ce legatura are cu lucrurile inconjuratoare? etc

Concluzie: Nu uitati ca este obligatoriu sa faceti in prima zi de scoala ceea ce ati vrea ca elevii sa faca un semestru intreg. Daca vreti ca totul sa decurga relaxat, discutati. Daca vreti sa lucreze pe grupulete, gasiti o activitate care sa implice munca de echipa. Prima zi de scoala poate debuta cu dreptul daca stiti sa porniti cu dreptul de pe loc.








Semestrul I: 15 septembrie-30 ianuarie
27 octombrie-2 noiembrie – vacanta prescolari si cls. I-IV
20 decembrie-4 ianuarie 2009 – vacanta de iarna
31 ianuarie-8 februarie – vacanță intersemestriala


Semestrul II: 9 februarie-12 iunie


11-20 aprilie – vacanță de primavara
13 iunie-13 septembrie – vacanta de vara
Sus In jos
 
Emotii de toamna! Prima zi de scoala! Sfaturi pentru prima zi de scoala:)
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Revista Excelenta-prima publicatie din Romania a profesorilor care vor gifted education
» Tabara la Preluca - e prima editie, tabara de arte
» Scoala gifted la mamaia
» Curricule propuse la Scoala de Vara de la Constanta
» Scoala de Vara a Educatiei de Excelenta - o premiera in Europa

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Educatia Gifted :: Scolile Educatiei de Excelenta :: Noutati-
Mergi direct la: